Üzlet és utazás

Így lesz kifizetődő a közösségi marketinged

2022. április 19. - dallos.zoltan

 kozossegi-media-marketing.jpg

 

Ma már nem titok, hogy a közösségi média hirdetések árai igen megugrottak, egyre nagyobb befektetés szükséges ahhoz, hogy minél több embert elérjünk és megtaláljuk a célközönségünket. Már pedig, ha minél több embert ér el egy kisvállalkozás, az csak kedvezőleg hathat rá minden szempontból.

De ne aggódj, akkor sem, ha most nincs a zsebedben több százezer forint arra, hogy magas eléréseid legyenek a közösségi médiában, mert megosztunk veled 5 olyan tippet, amivel organikusan, pénz befektetése nélkül is szép eredményeket tudsz majd elérni és nagyobb forgalmat bonyolíthatsz le.

 

Legyél naprakész a marketing trendeket illetően

 

 

Az aktuális trendek napról-napra változnak, ami miatt kénytelenek vagyunk folyamatosan figyelemmel kísérni azokat. Minden piaci szegmensen belül alakulnak ki újabb és újabb irányzatok, amelyek segíthetnek abban, hogy hogyan kezdj bele a tartalomgyártásba.

A trendek nyomonkövetésében a segítségedre lehet:

  • a Hootsuite, amelynek 30 napig használható a próbaverziója
  • azoknak a fórumoknak a felfedezése és onnan való információ gyűjtés, ahol a célközönséged jelen van
  • ne hagyd ki a Google Trends-et, amely a rád vonatkozó kulcsszavak megtalálásában segíthet
  • a Reddit, mint közösségi weboldal is egyre jobban bontogatja már Magyarországon is a szárnyait

 

Élj az organikus kampányok nyújtotta lehetőségekkel

 

Ha nem szeretnél pénzt fektetni a fizetett kampányokba, akkor az egyetlen lehetőséged, hogy időt és energiát nem sajnálva organikus kampányokat futtatsz.

Ezzel akkor tudsz elérni valós sikereket, ha olyan minőségi tartalmat és olyan bejegyzéseket gyártasz, amik felkeltik a látogatóid figyelmét.

De ne feledd, ha van lehetőséged arra, hogy akár egy rövidebb és kisebb költségvetésű kampányt is folytathass, azzal gyorsabb és még nagyobb tömegeket tudsz elérni, ráadásul gyorsan. Közben pedig kis szerencsével nőni fog a követőtáborod is, így később még könnyebb lesz őket elérni és megszólítani.

 

A piackutatás elengedhetetlen

 

Legyen szó bármilyen megjelenésről az online térben, elengedhetetlen, hogy előre megismerkedj a célközönségeddel. Akár a személyes márkádat szeretnéd építeni, akár a terméked/szolgáltatásod brand-jét, meg kell ismerned azokat, akiket meg akarsz szólítani, ismerned kell a korukat, szokásaikat, életszemléletüket. Enélkül az üzeneted nem fog célba érni és minden befektetett energiád fölöslegessé válik.

TIPP

Nyugodtan meríthetsz ötletet a konkurenciától is! Nézd meg, hogy az ő bejegyzéseiknél milyen hozzászólások, vélemények vannak, kövesd őket, hogy aztán ne kövesd el az ő hibáikat és még ötleteket is gyűjthetsz belőlük.

 

 

Egyedi tartalomgyártás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mekkora digitális zaj van körülöttünk. Folyamatosan információáradattal halmoznak el lépten-nyomon bennünket. Ezért már csak arra emeljük fel a fejünket, ami valóban érdekes, ami egyedi és nem egy tucatszámra készült stockphoto-s bejegyzés.

Ami biztos, hogy az egyedi tartalom időt vesz igénybe, de cserébe a célközönséged azt fogja érezni, hogy törődsz velük és értéket adsz számukra.

A legnépszerűbb bejegyzés típus pedig a videó. Ma az emberek sokkal nagyobb elköteleződést mutatnak a videók felé, mint más típusú tartalmakhoz. A statisztikák szerint 6%-os engagement rate is felírható a videók javára. Ami azt jelenti, hogy egy videós tartalom 100 emberből 6-nál megmozdít valamit és reagál arra valamilyen módon.

 

Fokozatosan haladj előre

Bármennyire is jól hangzik, hogy rövid idő alatt népes követőtáborod legyen, ez sajnos nem úgy működik. Ahhoz, hogy valóban sokan kövessenek és nőjön a látogatottságod nem lehet elkapkodni a dolgokat, ezt nagyon fontos megjegyezned.

Akkor mit tehetsz? Törekedj a minőségre, foglalkozz a visszajelzésekkel és építs rájuk és nem utolsósorban, legyél színes. Vigyél változatosságot a tartalomgyártásba, igyekezz mindig meglepni a követőidet valami ropogós újdonsággal!

A profizmus megkerülhetetlen, mert, ha nem vagy az, akkor a még korábban megszerzett követőid is le fognak morzsolódni. A te döntésed, hogy van-e energiád és időd arra, hogy profi tartalmakat gyártsál vagy szakember segítségét kéred ebben. Sokan próbálkoznak először azzal, hogy maguk vetik bele magukat a munkába, de aztán rájönnek, hogy túl sok mindenhez kell érteni ahhoz, hogy tényleg olyan minőséget nyújtsanak, amire a célközönségüknek szükségük van.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uzlet-utazas.blog.hu/api/trackback/id/tr5117811813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása