Oltványi Zsolttal beszélgettünk ebben a részben a MENTES üzem történetéről, a "mentes divatról" és az üzleti sikereikről...
Volt szó laktóz és glutén érzékenységről, a termékek gyártásának hátteréről, alapanyagokról és nem utolsósorban üzletről. És hogy mitől mentes az üzem? Attól, hogy glutén,- laktóz,- és cukormentes termékeket gyártanak.
A vásárlók, vagyis a paleo,- vegán étkezés hívei Zsolt szerint 50%-ban divatot követnek, míg a másik fél az „érzékenyek” csoportja, akik nem fogyaszthatnak cukrot, laktózt vagy épp glutént. Érdekesség, hogy a gluténnal annyira vigyázni kell, hogy a légtérbe se kerülhet be, mivel a levegőben is képes terjedni, ezért a glutént teljesen ki kell zárni az üzem területéről.
Zsolt szerint a vállalkozás megkezdése előtt mindenképp osztani-szorozni kell, nehogy úgy járjunk, hogy olcsóbban adjuk a terméket, mint annak az előállítási költsége. Érdemes a kezdetektől fogva Excelt vezetni a megtérülésről, költségekről, alaptételekről, eladásokról. Az Excel táblázatokat kinőve a következő lépés valamilyen vállalatirányítási rendszer, ahogy azt a Mentes cukrászüzem is teszi, a folyamatainak átláthatósága érdekében.
Jövőbeli terv a gyártás technológia fejlesztése, hogy kevesebb típusú előállítással hasonló mennyiséget állítsanak elő. Emellett tervben van egy stúdió berendezése, ami megjeleníti mindazt, amit a cég képvisel, délelőttönként mozgásra buzdító programokkal, délutánonként „mentes” termékek előállításával, hagyományos módszerek megismerésével várja majd vendégeit.
A vállalkozás B2B valamint B2C területen is jelen van, vagyik kiskereknek és végfelhasználóknak is értékesít. A felhasználókat főleg online marketing eszközökkel, a közösségi médián keresztül érik el, míg a kereskedői célcsoport figyelmét elsősorban PR eszközökkel keltik fel. Főleg a nagyobb partnerek irányába nyitnak, mivel alapvető tény, hogy jobban megéri nagy mennyiségben előállítani egyfajta terméket.
További sok sikert kívánunk! :)
Céginformációk és rendelés: http://www.mentes.co.hu/