Sosem tartottam magam igazi “backpacker” turistának, de törekszem arra, hogy megtaláljam az optimális egyensúlyt a minimalizmus, a praktikum, és a kényelem dimenziói között. Nem cipelek túl sok ruhát magammal, nem viszek feladott poggyászt.
De amióta a fotózás / videózás elkezdett komolyabban érdekelni, azóta esélytelen, hogy egy hátizsákba beférjek mindennel együtt, úgyhogy új szokásokat kellett kialakítani, illetve igazodni a légitársaságok – néha szigorú – kézipoggyász szabályaihoz.
A gurulós kézibőröndről készült tegnap egy videó (amiben amugy meg is lehet nyerni egy alig használt TOUAREG bőröndöt), ugyhogy ebben a posztban inkább a hátizsákra és a kütyükre koncentrálok. De mindenekelőtt – nézzük meg a 3 fapados légitársaság kézipoggyász szabályait, hogy ne érjen bennünket meglepetés a beszállás során:
» Ryanair: alapárban fel lehet vinni kis méretű kézitáskát (v. hátizsákot), és egy gurulós kézipoggyászt (55x40x20), de az esetek 99,9%-ban elveszik a repülőgép mellett, és felrakják a rakodótérbe. A priority boarding esetén felengedik mindkettőt az utastérbe
» Wizzair: ITT KELL FIGYELNI: kizárólag 1 db, pár centivel nagyobb – gurulós kézipoggyász van benne az alap árban. Második kistáskát (válltáskát – hölgyek, hátizsákot, laptop táskát) kizárólag a priority boarding esetén van lehetőségünk felvinni a fedélzetre. Erre megoldás lehet ha egyiket berakjuk a másikba, úgy áthaladunk a kapun, és a felszálláskor kivesszük a törékeny dologkat – de ez nem a legelegánsabb megoldás.
» EASYJET: Hasonlóan a Wizzair-hez az alap árban kizárólag 1 db kézipoggyászszállítható, azonban itt annyiban rugalmasabbak, hogy a második kis kézit több esetben is felengedik, pld: XL lábtér választása esetén, FLEXI foglalással, vagy priority boardinggal.
Vélemény:
- fillérekből utazunk, Európában óriási verseny van a fapados piacon, egyik hétvégén Milánóban kávézunk, másik hétvégén a sarki fényt kergetjük Izlandon. Ha kifogunk egy jó akciót, akkor ezt szinte egy belföldi vonatjegy áráért meg lehet járni.
- a fedélzeten nincs elég hely. kb 90 gurulós kézipoggyász fér el az ülések feletti tárolókban, és jellemzően 180-200 utas van egy gépen. Muszáj valahogy szabályozni.
- a fapados társaságnak is meg kell vmiből élnie. Olcsón utazunk, de bármilyen extra igényünk van, akkor azért fizetnünk kell. Mivel az átlag utazás tartam Európában 3-4 nap, ezért mindenki próbálja bele varázsolni magát a kis méretű kézipoggyászokba, így elkerülve a feladott poggyász díját. Érthető.
- aki nem tájékozódik utazás előtt a szabályokról az ne hisztizzen. Ha van olyan ismerősöd, aki meg van zavarodva a mostani szabályozástól, mint Ádám és Éva anyák napján, akkor küldd át neki kérlek ezt a cikket.