Üzlet és utazás

Napi VLOG, Heti VLOG, Podcast – mi micsoda??

2017. november 02. - dallos.zoltan
BLOG, VLOG, Beauty vloggerek, Napi vloggerek, üzleti vloggerek, Youtuberek, stb… manapság sokat halljuk ezeket a szavakat, és kell is beszélni róla, mert a vlogolás már nem csak a tizenévesekről és a sminkelős csatornákról szól, hanem a tartalom marketing egyik alap pillérévé vált. Egyre több tehetséges vlogger van, youtube sztárok, akiket itthon is többszáz ezer ember követ, ami az aktív lakosság meghatarázó százaléka már.
 

Mit is jelent a BLOG/VLOG?

 
A blog egy könnyen kezelhető, bejegyzésekkel bővülő weboldal, az eredeti „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog alakká. A VLOG, pedig a video blog, vagy video log szavakból alakul, a blog videós megfelelője, rendszeresen heti, vagy napi rendszerességgel készített kisvideó, amit ma rendszerint Youtube-on vagy Facebook-on tesznek közzé.
 

Miért jó a napi VLOG?

 
Nemzetközi viszonylatban “későn”, de hazai viszonylatban még szerintem időben - idén év elején kezdett el foglalkoztatni a téma, hogy érdemes lenne a BLOG mellett egy VLOG csatornát is indítani a YouTube-on. Mindig is azt éreztem, hogy az íráshoz, blogoláshoz, meg kell erőltetnem magam, nem éreztem magaménak, de a video, a VLOG készítése sokkal egyszerűbb számomra. A korábbi vezetői pályafutásom során gyakran kellett prezentációkat készíteni, motiválni, inpirálni, vagy egyszerűen csak informálni a csapatomat. A vlog számomra nagyon hasonló, van egy történet, egy érzés, egy üzenet, amit át kell adni, a megfelelő formában szerkesztve és a VLOG-hoz passzoló zenei aláfestéssel.

 

Hosszas halogatás után végre rászántam magam, és 04.26-án a Malagai reptéren vettem fel az első VLOG epizódomat, ami olyan kis bénácska lett, de legalább megtettem az első lépést. Legtöbbünknek ez a legnehezebb, egy új dologba bele kezdeni, hiszen sosem lesz tökéletes, meg különben is mit fognak szólni hozzá az ismerőseim, mit “bohóckodok” ezzel?!? De ez nem csak a VLOG-ra igaz, hanem mindenre ami eltér a hétköznapitól, a megszokottól.
 

 

Hogy lehet jó zenét találni a VLOG, vagy Youtube videók alá?

 
Na ez egy kényes kérdés. A jogvédelem sokszor keresztül húzza a számításainkat. A jogtulajdonos ugyanis eldöntheti a YouTube-on, hogy milyen korlátozással él. A leglazább, amikor engedi korlátalanul felhasználni a zenét a VLOG alatt, viszont hirdetéseket jelenithet meg, ami után a bevételt a jogtulajdonos kapja. Ennél szigorúbb a következő szint, amikor bizonyos eszközökön korlátozza a megjelenítést, például mobilon nem játszható le a video - sajnos ebben már belefutottam 1-2 VLOG rész készítésekor. A legerősebb pedig, amikor bizonyos országokban, vagy pedig teljesen tiltják a zene használatát.

 

A facebookon kicsit másképp működik, bizonyos esetekben jóval szigorúbb a szűrő, és fel sem engedi tölteni. Én mostanában jellemzően kisebb, kevésbé ismert feltörekvő zeneszerzők számait használom a VLOG részekhez, akik a forrás megjelölésével engedélyezik a zene használatát. Én jellemzően a soundcloud-on keresek ehhez előadókat, és megkeresem őket egy személyes üzenettel, és kérek engedélyt a zene használatához.
 

Hol érdemes a VLOG-ot közzétenni?

 
A két fő csatona a VLOG, kisvideók terjesztésére a YouTube és a Facebook. A stratégiát aszerint kell meghatározni, hogy mi a témánk, és mi a célcsoportunk, akiknek a videók szólnak.

 

A Facebook-on közzétett Youtube videók egyre inkább hátra szorulnak, ezzel próbálja a Facebook a saját videós platformját helyzetbe hozni, ezen belül is a Facebook LIVE nagyon jó eléréseket tud produkálni. Viszont a YouTube pedig a Google csoporthoz tartozik, ezért egy Google keresés során ha jól fel van cimkézve a videónk, akkor jó eséllyel fogja a YouTube csatornát megtalálni.
 
Ha van ideje, energiája az embernek, akkor érdemes minden csatornán egyszerre tüzelni és kisérletezni, hogy hol mekkora elérést tud generálni.

Kik a példaképeim? Nemzetközi vlogger példák…

 
3 fajta mintát követek, 3 teljesen különböző személyiség, üzenet, és technika:

 

  • GaryVee - vállalkozó, üzletember, napi VLOG-ot készítenek róla, az üzleti tárgyalásairól és előadásairól. Mostanában ő lett a no1 kedvenc, mert olyan értékrendet képvisel a vezetésben, hosszú távú gondolkodásban, amivel tudok azonosulni (http://garyvaynerchuk.com/)
  • Casey Neistat - a vloggerek “istene” … jelenleg 8 millió követővel rendelkezik, 1,5 éven keresztül vezetett napi VLOG-ot, de megcsömörlött, igy most ritkábban, de még mindig folyamatosan készít YouTube videókat. Az egyik legkreatívabb minta, rengetegen követik és másolják a stilusát, zenéit, vágásait. (https://www.youtube.com/user/caseyneistat/)
  • Sam Kolder - fiatal srác, sok utazós videóval, tele látványos effektekkel (ami nekem már-már néha sok), és annál kevesebb beszéddel... (http://www.samkolder.com/)
 

a Napi VLOG szerepe az üzletben

 
Véleményem szerint egy ilyen “transzparens” életnek több előnye van mint hátránya. A kezdeni meghökkenés után hozzászokik a környezetünk, és már-már várják hogy mikor lesz következő rész. (köszönöm is Tibor barátomnak, aki mindig megkérdezi, hogy mikor lesz már következő rész - 1 hét inaktivitás után… :) ). A VLOG-nak óriási előnye, hogy az ember a saját médiáját építi, és ebből később számos módon lehet profitálni.

 

Túl vagyok az első 50 VLOG részen, ez volt a bemelegítés, most jön az igazi játék. Rengeteg mondani valóm van, és hamarosan még intenzívebb lesz a kommunikácóm. És hogy mit tanultam belőle? rengeteg új kapcsolatot hozott, megtanultam videót vágni, és sikerült ezáltal elérnem azt, hogy már egyáltalán nem zavar a kamera. Ezt a gyakorlatot az élet számos területén lehet később kamatoztatni…

A bejegyzés trackback címe:

https://uzlet-utazas.blog.hu/api/trackback/id/tr3513147662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása